03 اسفند 1401
187

قائم مقام وزیر کشور: طرح محرومیت‌زدایی طی یک برنامه ده ساله انجام و سبب کاهش مشکلات مردم و محرومیت‌ها خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور: طرح محرومیت‌زدایی طی یک برنامه 10 ساله انجام می‌شود

علی آقا محمدی در حاشیه بازدید از پروژه های محرومیت زدایی محله انجیراب گرگان در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در سطح کشور 2 هزار و بیست محله کم برخوردار وجود دارد که حدود 19 میلیون و هفصد هزار نفر از جمعیت را شامل می شود. 

وی افزود: طرح محرومیت زدایی با اجتماع محوری و طی یک برنامه ده ساله انجام می شود که باعث کاهش محرومیت ها و مشکلات مردم خواهد شد. نیاز است که این تغیرات اساسی باشد تا مردم و مناطق کمتر برخوردار به جرگه جمعیت کشور که متوسط هستند برسند.

آقا محمدی با اشاره به تغییرات اساسی در طرح محرومیت زدایی عنوان کرد:در این طرح، مسائل مسکن، سلامت، بهداشت و درمان، شغل، آموزش و تحصیلات، تغذیه و پوشاک، ورزش و تفریحات، فرهنگ و مذهب که در قانون اساسی جزو حقوق ملت است رعایت شده و وظیفه همه ما این است که کمک کنیم تا همه مردم از این حقوق برخوردار باشند.

 

قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: در استان گلستان 40 محله کم برخوردار وجود دارد که برخی از این محلات، مشکلاتشان عدیده است. همچنین 165 محله شدیدا کم برخوردار در کشور وجود دارد که از این آمار 3 محله متعلق به استان گلستان است.

وی افزود: از مجموع این پروژه‌ها بیش از ۱۰۰ پروژه در ۲۱ محله گرگان است که با مشارکت تمامی دستگاه‌های کشوری و استانی در حال اجرا است.

در بازدید قائم مقام وزیر کشور و استاندار از مناطق محروم و کم برخوردار گلستان، به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در محله کمتر برخوردار انجیراب گرگان نهال کاشته شد. همچنین در این بازدید کلنگ پروژه مرکز جامع سلامت محله کمتر برخوردار انجیراب گرگان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محله انجیراب گرگان ۷ هزار نفر جمعیت دارد که با بهره‌برداری از این پروژه ۱۴ هزار نفر تحت پوشش بهداشتی قرار خواهند گرفت.در این محله در حال حاضر ۱۶۰ مادر باردار تحت پوشش خدمات بهداشتی مراکز جامع سلامت محلات دیگر هستند.

پایان پیام/


https://gorganema.ir